Ve středu 9. 10. se žáci 6. tříd neučili, ale trávili dopoledne společnými aktivitami, které měly přispět k hlubšímu poznání sebe navzájem a sloužit i jako prevence nežádoucího chování.
Nejprve jsme si stanovili pravidla pro celé dopoledne, dále následovaly krátké aktivity zaměřené na to, jak si sami sebe všímáme a jak se vnímáme. Poté jsme prověřili, jak umíme spolupracovat při náročnějších úkolech a to navíc beze slov. O přestávce jsme si udělali malý piknik a ochutnali jsme dobroty, které jsme uvařili, upekli, vytvořili… (Moc jsme si pochutnali na všelijakých dortících, muffinech, jednohubkách, ale i na slaných šnecích či minipizzách.)
Po posilnění nás čekala nejnáročnější aktivita dne s názvem „Testament“, jednalo se o týmovou hru, kdy kapitán zapisoval text, který mu ostatní členové týmu postupně přinášeli. I přes nepřízeň počasí a délku aktivity se žáci do činnosti „ponořili“ a odváděli po celou dobu stoprocentní výkony, stejně tak při reflexi činnosti. Také jsme si zkusili, jak si důvěřujeme na aktivitách „kruh a ulička důvěry“.
Po návratu do třídy nás čekaly poslední drobné aktivity a zhodnocení celého dopoledne, nakonec každý popřál naší třídě něco do budoucna. Myslíme si, že se adaptační dopoledne vydařilo a splnilo svůj účel, určitě v podobných činnostech budeme pokračovat i nadále.
Anežka Bočková a Jana Vlková
Za děti:
„Ve škole se jenom neučíme. Někdy trávíme dopoledne hraním.“
„I když jsme každý jiný, ve chvíli kdy je nějaký problém, dokážeme táhnout za jeden provaz.“